vineri, 27 august 2010

Raspundem Cititorilor Vol I

Deschid aceasta postare cu ideea de a raspunde la cateva din intrebarile pe care le primesc pe acest blog. In limita timpului si a ceea ce inteleg eu momentan din tot ceea ce inseamna NZ.

1."PS.Chiar te saluta oamenii pe strada, desi nu te cunosc?"

Acest lucru se intampla in general in oraselele mici. Oamenii sunt mai prietenosi. In orasul in care stau eu lumea te saluta pe strada (nu toti) si in general zambesc.

2.Reduceri de PANA la 70%.

Acestea au aparut din informatiile pe care le detin de putin timp, de cand a inceput sa se simta recesiunea in NZ. Reducerile sunt in magazinele cu produse noi. De cand am venit am vazut reclame la diferite produse cu reduceri de la 20-70%. Pentru a va face o idee am cateva exemple:
- Laptopul pe care l-am cumparat cu 1100 de NZD acum costa 990NZD. Asta doar in decursul unei saptamani.
-Am cumparat acum doua zile doua perechi de adidasi (ADIDDAS si PUMA) cu 100NZD amandoua perechile din magazin. Pretul de vanzare initial a fost 250NZD pentru ambele perechi. deci un discount de 150NZD la aceste cumparaturi.
-Lista poate continua cu reducerile de la mancare.
Depinde de cati bani ai si cat timp esti dispus sa astepti. Sunt destule reduceri.

3. Inca nu am folosit Trade ME. Presupune sa-ti pui niste bani intr-un cont, nu am inteles sistemul asa ca mai astept.

4.Inchirierea apartamentelor/caselor etc.

Depinde de cat de mult vrei sa platesti. Ce este mobilat costa mai mult. Impactul este mare daca iti inchiriezi nemobilat, deoarece iti trebuie pat,frigider,masa si multe altele. Asta impune un cost ridicat la inceput. Se pot gasi chirii de la 200 NZD/week, dar calitatea se vede in pret. Asa ca depine ce iti doresti, au toate categoriile. Pentru ce aveam eu nevoie ce am gasit e ok si chiria este de 300 NZD/week full mobilat, cu tot ce iti doresti inclusiv gelul de dus si sapunul in baie, plus tot ceea ce inseamna cheltuieli sunt incluse in chirie. Deci platesti doar 300 NZD/week si internetul.Un sfat personal este sa va inchiriati un hotel pentru prima saptamana. Si timp de o saptamana telefoane si vizite la locatii. Astfel veti gasi ceva bun si convenabil.

5. Preturile de aici sunt in conformitate cu salariile.

Intradevar sunt poate duble fata de Romania, dar raportat la un salariu de 2000 NZD sunt OK. Faza cu containerul este buna, daca ai ce sa bagi in el. Pot sa-ti spun ca devine convenabil cand ai multe lucruri. Eu si sotia am venit fiecare cu cate un troler si un rucsac. Am avut intradevar in jur de 19000NZD, ceea ce a fost un lucru bun pentru inceput, dar nu am cheltuit decat 12000NZD. Si asta pentru ca am avut ceva cheltuieli neprevazute(laptopul).Depinde cat de chibzuit esti.

6.Referitor la condusul pe "wrong side of the road" si valabilitatea permisului.

Aici depinde cat de fricos esti. Eu mi-am luat masina, m-am urcat la volan si am condus pana la cel mai apropiat magazin auto unde puteam sa gasesc un GPS. Dupa am plecat la cel mai apropiat centru de asigurari pentru a fi ferit de orice problema din trafic. Si apoi inca cativa Km pana la hotel. A doua zi am facut 780 km si am avut o amenda pentru depasirea cu 11 km a vitezei legale. Deci pot sa spun ca m-am acomodat imediat cu stilul diferit de condus. Trebuie sa fac o precizare totusi, masinile au cutie automata aici asa ca usureaza sofatul.
Schimbatul permisului este destul de simplu daca il ai de peste trei ani si ai peste 25 de ani. Se complica daca nu ai aceste doua conditii. Oricum poti sa conduci 1 an cu permisul romanesc.
Cand o sa-mi schimb permisul, o sa trec direct pe full, pentru ca am deja peste 3 ani de cand am permisul si am peste 25 de ani.
Totusi permisul este actul lor de identitate, asa ca este necesar. Va sugerez sa cautati Road Code pentru NZ si sa va familiarizati cu regulile, eu cel putin asa am facut.

Un comentariu:

  1. Multumesc pentru raspunsuri Ciprian.
    M-ai linistit cu permisul: am peste 25 ani (chiar 35) si vreo 12 ani vechime. Am gasit deja si codul si o sa il citesc.
    In container m-am gandit sa bag cam toate lucrurile din casa; am facut calcule cu ceea ce as cumpara acolo asemanator (lucrurile sunt relativ noi) si scot (prin diferenta) de vreo 2 ori pretul container-ului.
    Multumesc inca odata si deocamdata mai las intrebari si la altii.
    Multa bafta
    I.A.

    RăspundețiȘtergere