sâmbătă, 14 august 2010

Auckland primul contact

O sa incep prin a povesti aterizarea pe Auckland Airport. Drumul din Brisbane pana in Auckland a durat 2 ore si 40 min. Asa ca nu prea am mai avut timp sa dormim. Am aterizat in Auckland pe la 16:00. Pana am trecut de verificarea pasapoartelor s-a facut 17:00. Ca orice nou venit am declarat tot, eu am venit cu bani lichizi asa ca am declarat ca am peste 10000 NZD. M-au trecut pe o alta iesire si a trebuit sa stau de vorba cu un ofiter vamal. S-au comportat foarte bine, am avut de completat ceva hartii, dar ofiterul vamal ne-a ajutat in tot procesul ( a auzit ca merg in New Plymouth, el era din New Plymouth asa ca a reactionat foarte bine) ne-a condus pana la iesire si ne-a urat succes in noua viata.
Oboseala ne-a cuprins treptat asa ca singura dorinta era sa gasim hotelul. Hotelul l-a inchiriat cumnatul pentru noi ( noi nu mai aveam carduri asa ca era mai complicat). Am luat un taxi din fata aeroportului si i-am spus unde sa ne duca. Ce am observat ciudat la taximetristi e ca isi pun un fel de bacsis la inceputul cursei. Stia cam cat face cursa asa ca a pus 10% de la inceput( 6 NZD)
O cursa de la aeroport pana in city center costa in jur de 60 NZD. Taximetristi sunt foarte corecti si nu incearca sa te fraiereasca aratandu-ti orasul. L-am verificat pe tip si a ales cel mai scurt drum, asa ca nu am de ce sa ma plang.

Am ajuns la hotel destul de tarziu. Am coborat sa luam ceva de mancare pentru seara si a doua zi dimineata, si un cont pentru internet de 100Mb de la hotel. Costul contului a fost mare raportat la serviciu, dar daca nu stii platesti.Si cam la atat s-a redus contactul initial cu Auckland-ul.

Vineri a trebuit sa ne ocupam de bani. Am mers la banca unde ne deschisesem contul( am deschis contul cand eram in Romania) si am facut un cont de cheltuieli si unul de depozit. Totul a durat sub o jumatate de ora si ne-a dat si cardurile atasate la cont. Din acest moment nu trebuia sa mai mergem cu lichiditati dupa noi. Tot in aceasta zi am si deschis PO BOX la posta. Asta ne trebuia pentru a avea o adresa de corespondenta necesara in toate actele.Am inchiriat un PO BOX in New Plymouth din Auckland.

Totul a decurs normal, ziua noastra a functionat bine, am mers si am facut cumparaturi pentru o saptamana la un supermarket si ne-am intalnit cu primii romani.

O familie din Suceava care a venit pe viza de turist si incerca sa se descurce cu emigrarea. Aveau o oferta de munca, dar legislatia s-a schimbat de la 1 iunie si trebuie sa depui dosarul la un avocat care sa te reprezinte. Nu prea am inteles eu mare lucru, dar am mai aflat cate ceva si anume:
-biblioteca are net gratis, trebuie sa te inscrii la ei pentru a accesa calculatoarele biblotecii sau daca ai laptop ai 100 Mb pe zi.
-din Auckland poti sa cumperi si o masina mai ieftina, trebuie doar sa cauti si sa verifici atent urmele de rugina.
-pentru a accesa zonele unde sunt masini trebuie sa luati trenul spre Penrose.
-sunt pliante cu Auckland, in ele gasiti si harti care vor fi de mare ajutor pentru inceput.
-daca aveti posibilitatea veniti cu GPS, daca nu se gasesc de cumparat aici, doar ca sunt mai scumpe.

Asa a trecut ziua de vineri.

Sambata ne-am trezit si am mers la Vodafone pentru telefoane si internet, nu vroiam sa mai dau 15 NZD pentru 100Mb. Am luat abonamentele pe loc, telefoanele cu care se vindeau acestea au venit abia miercuri atunci a venit si modemul, asa ca m-am cam umplut de spume. Si cu o plimbare prin oras am incheiat si seara de sambata.

Duminica a fost ziua de vizitat, asa ca am fost in Sky City, la viaduct,(adica in zona de port) la Queen's Arcade, Ferry Bulding, adica am luat la pas centrul Auckland-ului.
A fost o zi ploioasa asa ca vremea nu a tinut cu noi. Duminica s-a incheiat cu un ceai si un dus fierbinte si planuri pentru urmatoarele zile.

Luni a fost ziua cand am cumparat masina, o masina ieftina si usor de intretinut, Holden(Opel varianta australiana) Vectra de 2.2 L, automata din 2001 si cu 150000 km la bord cu 5100 de NZD. Afacerea mi s-a parut buna pentru ca e usor de intretinut, piesele sunt ieftine, asigurarea a fost ieftina, in total cu asigurare si GPS m-a dus la 6200 de NZD. Ceea ce depasea un pic bugetul care il alocasem, dar per total nu a fost chiar atat de rau. Asa ca la sfarsitul zilei de luni conduceam masina spre hotel.

Marti a fost ziua cand am plecat spre New Plymouth, orasul unde urma sa imi inchiriez locuinta. Am cercetat cu cateva telefoane piata si am stabilit o intrevedere pentru a doua zi dimineata. Am parcurs cei aproape 350 km si am rezolvat cu cazarea, gasind un fel de apartament cu un dormitor un living mare, bucatarie si baie mobilat si dotat cu tot inclusiv prosoape co 300 NZD /week. Tot ce am adus a constat in hainele noastre si doua castroane. Nu a fost foarte ieftin dar era ok pentru ce imi doream eu. Nu prea gasesti mare lucru sub 280 NZD/week. Am vorbit si cu sefii tot in aceeasi zi si spre ora patru am facut drumul inapoi catre Auckland.

Am ajuns seara asa ca dupa o masa calda si un dus ne-a luat somnul imediat.

Miercuri a fost ultima zi in Auckland, asa ca am rezolvat cu telefoanele si modemul si am petrecut-o plimbandu-ne pana la bibiloteca si inapoi. Am inceput impachetarea bagajelor si cu gandul la ce va urma am adormit.

Cam asta a fost aventura din Auckland. Pentru un nou venit este o schimbare foarte mare. Cu putin interes te adaptezi relativ repede, dar intotdeauna trebuie sa iti reamintesti de ce ai plecat din Romania. Schimbarea in general tinde sa te copleseasca.

Aventuri noi in urmatoarea postare.

2 comentarii:

  1. Ha, ha, ha. Super tare inceputul noii vieti aici sub Ecuator.
    Felicitari. Si multa bafta in continuare. Te misti natural :))
    Marius

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutare Ciprian! Multumim pentru postarile detaliate si folositoare!!! Cand ai timp poate ne spui cum ti se pare tara asa la o prima vedere....cum sunt oamenii ( cu toate ca nu cred ca ai avut timp sa-ti faci o parere in asa scurt timp).
    Multa bafta in continuare!! Ionut Moroianu

    RăspundețiȘtergere