joi, 14 februarie 2013

Dupa doi ani si un pic....

Nu am apucat sa scriu la împlinirea celor doi ani.  A fost o zi normală de munca, nu am sărbătorit nici cu şampanie... A da în ultima perioada a fost mult mai multă munca decît de obicei.
Asta mă tine antrenat şi nu mă lasă sa pic în depresia care ar trebui sa se instaleze.

Acum o sa explic referirea la depresie. Aşa cum mă aşteptam comunitatea românească s-a destrămat, formând  mici bisericuţe ca de obicei. Nefiind o persoana care accepta foarte uşor ifose şi figuri am ales sa ma retrag din  comunitatea prea plina de propria importanță.
Intre timp a mai aparut o familie de romani venita din Irlanda şi trebuie sa ai prăjină lunga se le ajungi la nas.
Asa ca partea sociala a picat total. Am mai ieşit cu nişte cunoştinţe din Venezuela, dar cam la asta se reduce viaţa sociala (în special dacă trăieşti într-un oraşel mic unde predomina descendenţa engleză).

Dacă eşti un mare amator de bere şi îţi place sa fi mahmur în fiecare duminică, Noua Zeelandă e pentru tine. Aici sportul cu băutura  este naţional. Ma repet tocmai pentru a accentua cât te tragică e situaţia.

Am amintit în scurt de serviciul soţiei, la doua luni după angajare a ajuns pe post de supervizor. Dar a avut si cea mai accelerată antipatie printre colege. Sunt extraordinari de reactivi şi nu suporta alte persoane decât localnici. Comentariile care le aud despre asiatici şi indieni îmi dau fiori reci. Au un rasism ascuns sub o diplomație de tip curvă. Cu cât sunt mai neşcoliţi  cu atât rasismul e mai evident.

Ce nu se spune despre Noua Zeelandă este că nu au specialişti. Nu că nu ar avea de unde, dar dupa o vreme te saturi de incompetenţa şi aroganta localnicilor şi te cam gandeşti la urmatoarea locaţie.

Presupun că dacă vii cu o familie mai numeroasă poţi sa ai o viaţă foarte placută in NZ şi îţi va fi mult mai uşor.

Dacă emigrezi doar cu o familie restrănsă e de preferat să stai în Auckland sau Christchurch.

Un alt dezavantaj pe care îl ai este preţul foarte mare pe care îl vei plăti sa te plimbi.(în NZ şi in afara NZ).
Deşi sunt foarte aproape de NZ toate insulele sunt relativ scumpe de vizitat, chiar dacă o parte din ele sunt deţinute de NZ(Cook Island).

Cam asta ar fi ideea din spatele depresiei.

Ce ma tine într-o stare buna este activitatea de zi cu zi. Aici dacă vrei scoici te duci şi le iei din mare, vrei peşte la fel. Ce este bun cum ar fi Paua , un fel de scoici locale destul de gustoase trebuie să ţi le culegi singur. Nu se găsesc de cumpărat în magazin. Ce poţi sa cumperi din magazin este scallop, o scoica alba foarte gustoasă dacă şti sa o prepari; somon local, destul de scump, diferiţi peşti locali foarte fazi la gust.
Iar găsirea şi culegerea lor te ţine destul ocupat.

Plus surf pe placă, cumpărăturile de mici tâmpenii cum ar fi echipament de snorkeling, planurile de vacanţă, îţi ocupă destul ziua astfel încăt sa nu fi prea deprimat.





4 comentarii:

  1. Salut, bine ai revenit .
    Deprimati ar trebui sa fim noi de pe aici nicidecum tu , mai ales ca ai ajuns acolo unde ti-ai dorit.
    Citeste stirile din Ro si iti vei reveni....total.
    Ce este scump la o plimbare de colo-colo , transportul? sau costul vietii difera de la un oras la altul ?
    Multa bafta si prezinta-ne mai des lumea de acolo.
    M.A.

    RăspundețiȘtergere
  2. O să încerc să îmbunătățesc rata postărilor. Nu mă așteptam să îmi crească rata de vizualizări. Încă urmăresc știrile din România, Rusia(RT),America și UK. Ultimele două sunt preponderente în știrile Australiene și Neozeelandeze.
    Urmează o postare care va explica costurile în NZ.

    Baftă și să auzim de bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Depresia ta tind sa cred ca se datoreaza firii tale si a faptului ca acasa erai inconjurat de prieteni. Acum fiind izolat traiesti cu bunele de aici dar sufletul tau a ramas in RO. Nu stiu in ce masura se vor schimba lucrurile. Eu iti pot spune ca experienta de a avea un kinder amelioreaza durerea "emigrantului de nz"

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am fost inconjurat de prieteni, ci doar de oameni. Pe aici sunt lipsiti de continut. Poate prin Auckland e diferit, dar aici esti la tara. Stai mai mult de o saptamana doua si o sa vezi.

    RăspundețiȘtergere