miercuri, 20 octombrie 2010

Ploiesti Vs New Plymouth- o comparatie subiectiva

Asa cum am promis o sa incerc sa fac o comparatie intre Ploiesti si New Plymouth. Vorbesc de Ploiesti pentru ca este orasul unde m-am nascut si am crescut, unde am petrecut mai mult de 28 de ani din viata si fac comparatie cu orasul care m-a adoptat cu bune si rele de trei luni de zile.



O sa incep prin a gasi cateva asemanari intre cele doua orase:

-amandoua sunt orase petroliere;

-amandoua sun pozitionate langa zona montana: Ploiesti este la 60-70 km de munte, New Plymouth este la 61 km fata de munte;

-amandoua au insemnatate economica pentru tara din care fac parte;

-in amandoua sunt amenajate spatii de recreere;

-amandoua au zone cu muzee si expuneri de vernisaje pentru artisti.

- in amandoua sunt destul de multi fumatori spre surprinderea mea (acesta este un lucru negativ din punctul meu de vedere).



Acum o sa incerc sa expun avantajele Ploiestului fata de New Plymouth.

La avantaje am gasit:

-internetul este net superior.


Pare ca sunt partinitor, dar celelalte comparatii pe care o sa le expun o sa dovedeasca ca am dreptate.



Avantajele New Plymouth fata de Ploiesti:

- In primul rand aerul este foarte curat. In Ploiesti te lovea mirosul de gaz, aici e exact invers, aerul este tare si foarte curat.

- Din punct de vedere al peisajului, New Plymouth conduce detasat. Sunt zone superbe si ai impresia ca nu sunt reale.

- Amenajarile parcurilor si curatenia este iarasi un punct forte in dreptul New Plymouth-ului.

- Benzile de biciclisti care strabat tot orasul , nu doar in centru, iti dau posibilitatea sa te plimbi unde vrei doar pe bicicleta( asta insemna ca poti sa mergi si in urmatorul oras pe bicicleta fara a fi expus unui risc de accident ).

-Oamenii iti zambesc. Cu toate ca si aici a inceput sa se simta recesiunea, lumea nu se imbranceste. Cea mai mare bucurie a mea este cand ma duc la cumparaturi si nimeni nu ma loveste cu caruciorul. Cand stau la rand nimeni nu vine sa se impinga. Nu m-am certat cu nimeni de cand am venit. Deci se poate si civilizat. Acest lucru se pare ca nu este posibil in Ploiesti si nici nu va fi posibil in viitorul apropiat.

- Centrul orasului iti permite sa faci shopping. Primaria a amenajat o parcare pe trei nivele care se poate folosi pentru perioade mai mari de timp si este mai ieftin decat sa parchezi pe strada unde sunt aparate cu limita de 2 ore si pretul este dublu .In Ploiesti parcarea de la Omnia este mai scumpa decat parcarea de pe strada, ceea ce e absurd.

- Traseele amenajate fac din New Plymouth un oras special. In Ploiesti mersul pe jos este privit ca o boala mentala. Toti se uitau la mine ciudat cand le spuneam ca merg pe jos pentru diferite treburi care nu necesitau activitate fizica mare.

- Libertatea de a face ce iti doresti este mult mai mare in New Plymouth. Aici daca iti doresti sa faci ceva sa-ti schimbi meseria ( sa pictezi, sa devii marinar etc) comunitatea incearca sa te ajute si apoi se mandresc cu asta( pentru ca esti de al lor). Te integreaza foarte repede.

- Nu se pune accent pe avutie in New Plymouth. In Ploiesti daca nu aveai toale de firma, masina, casa, etc erai inferior. Aici toata lumea este relaxata( am vazut un tip in picioarele goale in banca, asta nu l-a impiedicat sa-si rezolve problemele). In Ploiesti am vazut o mamaie care incerca sa afle o informatie si a fost repezita de functionara de la banca. Diferenta este mare.

- Calitatea drumurilor este net superiora in New Plymouth. Aici daca se intampla sa se strice drumul , in general in 24 de ore este rezolvat( nu am inteles exact cum, dar au un bitum care se aseaza rece si functioneaza). Nu am vazut gropi in asfalt mai mult de o zi pe unde am umblat. A nu se crede ca nu se strica asfaltul, dar il rezolva repede si fara a opri traficul.

Ca o paranteza in Ploiesti traficul greu este deviat, aici trece prin oras. Nu am vazut drum necirculabil sau cu galme ca in Ploiesti de trei luni de cand am venit, deci se poate.

- Soferii sunt extraordinari de calmi aici. Nu am auzit decat trei claxoane de cand am venit. Asa ca nu se compara cu nesimtirea din Ploiesti.

- Partea de divertisment precum cinematograful, teatrul sunt de buna calitate si accesibile aici doar cu un salariu. In Ploiesti dintr- un salariu este cam greu sa si mananci , sa mergi si la film si la teatru intr- o singura luna, cel putin eu nu am reusit.

-Sportul este ridica la rang de cinste in New Plymouth si nu numai. Peste tot in Kiwiland. In Ploiesti sunt multe centre sportive care s-au inchis.

- Se poate face surf si snowbord in aceeasi zi in New Plymouth. Asta e un lucru relativ unic.

-Nu are periode de trafic greu. Nu stai mai mult de 10 min la semafor in orele de varf. Ceea ce depaseste Ploiesti-ul lejer.



Asa ca o analiza amanuntita pot spune ca New Plymouth este orasul care are mai multe calitati decat defecte in acest moment. Este decretat "the best place in New Zealand to live,love, work and raise a family ",detronand Auckland, Wellington, Christchurch ( acest lucru este afirmat de o revista din NZ, North and South Magazine in 2008).



O sa-i las pe cei interesati sa traga concluziile si daca nu ma cred sa foloseasca cu incredere internetul pentru documentare si pentru a ma combate.

2 comentarii:

  1. M-ai facut sa zambesc.. Ploiesti este orasul meu natal, traiesc in Bucuresti momentan si vreau sa ajung in New Plymouth! Pentru ca este un loc perfect potrivit firii mele.
    Sa stii ca s-au schimbat multe in Ploiesti, au asfaltat cam tot ce era de asfaltat (deci tot).
    In comparatie cu alte orase din tara noastra, eu dau puncte in plus Ploiestiului.
    Sper sa ajung sa vad cat de diferit e New Plymouth de Ploiesti :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Am plecat din Ploiesti acum trei luni jumate. Cat de mult ar fi asfaltat tot nu schimba restul problemelor expuse, plus ca nu stai doar in oras, trebuie sa mai si pleci macar intr-o excursie si atunci te lovesti de starea proasta a drumurilor. Nu spun ca nu se vor face imbunatatiri spun doar ca pierdem prea mult timp facandu-le si le facem prost. Dureaza un an,doi maxim pana drumurile vor arata jalnic din nou.
    Imi pare rau de Ploiesti, dupa cum vezi e si orasul meu natal, dar sunt inca dezamagit de oameni si de lucrurile care se intampla in acel oras.

    RăspundețiȘtergere